שאלות נפוצות

שאלה: מה ההבדל בין רכישת רכב במזומן מהיבואן לבין רכישה דרך סמארט ליס?
תשובה: כיום כמעט ואין רוכשים רכב במזומן, בזכות מתן אחוזי מימון גבוהים, ריביות נמוכות והנחות על הרכבים.
האטרקטיביות בעסקאות המוצעות מונעת ממרבית הלקוחות לפגוע בהונם העצמי לטובת נכס שערכו יורד עם הזמן. בזכות שמירת ההון יכולים הלקוחות להרוויח מתכניות חסכון ולשמור כסף בצד לזמנים קשים.
 
שאלה: למה לא לקחת הלוואה מהבנק?
תשובה: הריביות של הבנק גבוהות יותר משל הליסינג, המסלולים שהבנק מציע לא תמיד מתאימים לצרכי הלקוח ואחוז המימון לא תמיד מתאים לכל כיס. ובל נשכח שגם אנחנו בנק רק עם תנאים הרבה יותר טובים.
 
שאלה: ע"ש מי נרשם הרכב?
תשובה: הרכב נרשם ע"ש אגוד ליסינג בע"מ משמע – הפחתה של 14-21% (נכון להיום), לפי מחירון לוי יצחק, מערך הרכב ביום המכירה.
 
שאלה: אז בכל זאת למה שווה לרכוש דרככם?
תשובה: במציאות של היום, כש-75% מהרכבים על הכביש הם ליסינג, אין יתרון משמעותי לרכב בבעלות פרטית. דווקא הרבה יותר פשוט למכור רכב מליסינג בהפחתה מהמחירון. לרוב בעסקה מגולמת הנחה שמפצה את הלקוח על אובדן הערך העתידי.
 
שאלה: אם זה כך למה לא ללכת ישירות לאיגוד ולחתום מולם? למה צריך את סמארט ליס?
תשובה: אגוד ליסינג עוסקת במתן מימון לרכישת הרכב ולא במכירת העסקה ללקוח. כאשר הלקוח מגיע לאגוד דרך סמארט ליס הוא נהנה מכמה גורמים המשפיעים על טיב העסקה אל מול אגוד ישירות: דרך סמארט ליס הלקוח נהנה מהנחה על הרכב שמביאה את העסקה להרבה יותר אטרקטיבית (עד 100% מימון לרכבים מסוימים), מקבל שרות מתחילת הדרך ללא התעסקות בתשלומים, שחרורים, אבזור ומסירה, בקיצור מקבל שרות של לקוח VIP במלוא מובן המלה.
 
שאלה: מה ההבדל בין אגוד ליסינג (חוזה בנקאי) לחברות הליסינג החוץ-בנקאיות?
תשובה: חברת ליסינג בנקאית נמצאת בבעלות ושליטה מלאה של הבנק, חברה חוץ-בנקאית לרוב תהיה חברה פרטית. מצב זה שם חושף את הלקוח לסיכונים כמו פשיטות רגל, תרמיות ו"עקיצות" .
בנוסף, אגוד ליסינג אינו מחייב ביצוע ביטוחים דרכו, אינו מגביל בק"מ ו/או בזמן ומקום הטיפול ברכב.
הנקודה הכי חשובה בחוזה של אגוד ליסינג היא היציאה ממנו – בכל שלב, ללא קנסות וע"י סילוק היתרה בלבד, בניגוד לחברת חוץ-בנקאיות בהן ישנן קנסות יציאה בהתאם לשלב העסקה וחוסר גמישות.
 
שאלה: אילו הטבות נוספות ניתן לקבל בעת ביצוע העסקה באמצעות סמארט ליס?
תשובה: מעבר לעסקה אטרקטיבית המגלמת הנחה על הרכב ניתן ליהנות משרות ברמה הגבוה ביותר, חבילת אבזור ללא עלות ושדרוגים לרכב (מולטימדיה וכד'...) במחירי עלות. כמו כן שינוע רכבים עד לבית הלקוח, הסכמי תחזוקה והנחות במוסכי היבואן וליווי צמוד של מנהל/ת תיקי לקוחות.
 
שאלה: האם ניתן לבצע טרייד-אין? איך זה בא לידי ביטוי?
תשובה: כן. כל לקוח המעוניין לבצע טרייד-אין ישלח צילום רישיון רכבו אלינו ע"מ שנוכל לתת לו הצעת מחיר לרכבו הקיים, עם הכסף המתקבל ממכירת הרכב יוכל הלקוח לתת את כולו או חלקו לטובת המקדמה לרכישת הרכב החדש. בזמן ההמתנה לרכב החדש הלקוח ימשיך לנסוע על רכבו עד לקבלת הרכב החדש, כך שלא יצטרך להשכיר רכב גישור.
 
שאלה: מה קורה בתום העסקה?
תשובה: בפני הלקוח קיימות מס' אפשרויות בסיום תקופת הליסינג:
  1. רכישה – הלקוח ירכוש את הרכב בסכום האופציה בהתאם לעסקה (מסלול רגיל או בלון).
  2. פריסה לתשלומים – במסלול בלון ניתן לפרוס את סכום האופציה עד ל-24 תשלומים נוספים.
  3. מכירה – הלקוח ימכור עצמאית את הרכב לכל גורם (העברת בעלות ישירות לקונה וחסכון של יד נוספת), יכסה את סכום האופציה ע"י המכירה ובמקרה שיוצר עודף הוא יוחזר ללקוח במזומן וללא כל התחייבות לביצוע עסקה חדשה.
  4. שדרוג – סמארט ליס תמכור את הרכב עבור הלקוח ללא כל התעסקות מצידו במציאת קונה, בדיקת רכבים ו"בלבולי מח" מצד קונים פוטנציאלים, תכסה את סכום האופציה ותזכה את הלקוח בעסקה החדשה או לחילופין תחזיר לו את ההפרש.
שאלה: האם בליסינג מימוני לעומת התפעולי יש שרות שהלקוח נהנה ממנו?
תשובה: הליסינג המימוני אינו מציע כל שרות תפעול (ביטוחים, רישוי ותחזוקה) אך לעומת זאת חוסך המון כסף, אם נכמת את השרות המוצע בליסינג התפעולי נראה כי הוא חוסך מעט מאד- טיפול כל 15,000 ק"מ (בממוצע 2 בשנה), רישוי בתחילת השנה השלישית (רכב פרטי מצריך כניסה למכון רישוי רק מתחילת השנה השלישית) וטלפון בשנה לסוכן הביטוח. בפועל הרכבים החדשים אינם מצריכים תחזוקה גדולה יותר וברובם האחריות היא ל 3 שנים או 100,000 ק"מ. על כן שרות התפעול כיום מינימאלי ואינן מצדיק את הפערים העצומים (מעל 20,000 ₪ ) בין המימוני לתפעולי.
אך בסמארט ליס בכל זאת קיים שרות מהראשון במעלה, שרות של ליווי צמוד ופינוק הלקוח עד לקבלת הרכב, ובמהלך תקופת החוזה בכל בעיה הכי קטנה...
 
שאלה: מה קורה אם חוזרת הוראת הקבע מכל סיבה שהיא? האם לוקחים לי את הרכב מיידית?
תשובה: במידה שחוזרת הוראת קבע נשלח ללקוח מכתב מאגוד ליסינג ואף מתבצעת שיחה טלפונית מסמארט ליס הדורשת להסדיר בהקדם את החוב. במידה וחוזרות מס' הוראות קבע ואין אנו מוצאים הסדר תשלום החוב עם הלקוח, ניתנת לו האפשרות לפרוע את כל חובו הקיים והעתידי ע"י מכירת הרכב. במידה והלקוח אינו משלם את חובו (בצורה כזו או אחרת) לאחר 3 חודשים לוקחים את רכבו.
במצב דומה בחברות ליסינג חוץ-בנקאיות הרכב נלקח אחרי שהוראת קבע אחת חוזרת.
 
מחשבון ליסינג - מלא פרטים בהתאם
המשך לחישוב
לעמוד קודם